Storingen & Reparaties

ONDERHOUD BINNENZIJDE WONING:
U bent samen met de verhuurder verantwoordelijk voor het onderhoud van de woning. De onderhoudsverplichtingen van de huurder zijn vastgelegd onder het kopje huurdersinformatie, hierin staat welk onderhoud bij de huurder en welke bij de verhuurder hoort. Het inplannen van onderhoudswerkzaamheden die voor rekening van de verhuurder komen, overleggen wij gewoonlijk ruim van te voren met u. Wilt u iets veranderen aan de woning? Dien dan een schriftelijk verzoek voor toestemming bij ons in via info@denhaagverhuurt.nl wij hebben het recht om uw verzoek zonder opgaaf van reden te weigeren.

SPOEDREPARATIES:
Een geknapte of lekkende hoofdwaterleiding, verstopt of overstromend (gemeenschappelijk) riool en brandschade vallen onder spoedreparaties. Geef spoedreparaties tijdens kantooruren telefonisch aan ons door via 070-3927110. Schakel buiten kantooruren zelf een specialist in om uw urgente probleem door een ‘noodreparatie’ te laten verhelpen. Meld uitgevoerde reparaties door derden de eerstvolgende werkdag bij ons via info@denhaagverhuurt.nl.
Let op: niet spoedeisend zijn; situaties als een niet-werkende CV-ketel of geen warm water of verloren sleutels.

STORING CV KETEL:
Een storing aan uw CV-ketel kunt u herkennen aan het feit dat er opeens geen warm water meer uit de kraan komt of de verwarming het niet meer doet. HanVos Warmtetechniek helpt u graag om uw CV-ketel storing zo snel mogelijk te verhelpen.

CV-ketel storing zelf oplossen:
Los vandaag nog zelf het probleem met uw CV-ketel op. Loop onderstaande checklist langs om te controleren of alles goed afgesteld staat.
• Is de waterdruk hoog genoeg? Deze moet tussen de 1,5 en 2 bar zijn.
• Staat de gaskraan wel open?
• Brandt de waakvlam (indien aanwezig)? Zo niet, probeer deze aan te steken.
• Reset de CV-ketel om deze opnieuw op te starten.
• Zit de stekker in het stopcontact?
• Staat de thermostaat hoog genoeg?
• Is de zekering in de zekeringengroepenkast heel?
• Lekken de warmwaterkranen niet?
• Werkt de klokthermostaat op batterijen?
• Vervang de batterijen wanneer de display uit of slecht leesbaar is.

Wanneer de waterdruk van uw CV-ketel tot onder de 1 bar is gedaald, dan moet u uw CV-ketel bijvullen. Gelukkig is het niet nodig om hiervoor een specialist in te schakelen; met het onderstaande stappenplan kunt u heel eenvoudig zelf uw CV-ketel bijvullen!

Wat heeft u nodig bij het bijvullen?
Het is handig om de volgende spullen bij de hand te houden:
• Vulslang
• Ontluchtingssleuteltje
• Doek

Stappenplan bijvullen CV-ketel
1. Controleer de waterdruk van de CV-installatie die op de manometer staat aangegeven. Als de waterdruk lager is dan 0,8 bar, moet water worden bijgevuld. Indien nodig: vul de CV-installatie bij (geadviseerde waterdruk tussen 1,5 en 2,0 bar).
2. Zet alle radiatorkranen in huis open.
3. Zet de thermostaat zo laag dat de verwarming niet aan zal slaan.
4. Haal de stekker van de ketel uit het stopcontact.
5. Wacht tot de temperatuur van de CV-ketel is afgekoeld tot 40 graden en de radiatoren zijn afgekoeld.
6. Sluit de vulslang aan op een waterkraan (in de meeste huishoudens zit er een waterkraan onder de gootsteen).
7. Zet de kraan open en laat de vulslang vol lopen met water. Zorg dat er zo min mogelijk lucht in de vulslang komt. Houd het uiteinde van de slang omhoog, boven een emmer. Sluit de kraan zodra er water uit de slang loopt.
8. Draai de afsluitdop van de bijvulkraan.
9. Sluit de andere kant van de vulslang aan op het daarvoor bestemde bijvulpunt van de CV-ketel. Zorg dat de vulslang stevig vast zit, zodat hij niet los kan schieten; de meeste CV-ketels hebben een speciale koppeling.
10. Draai de bijvulkraan van de CV-installatie open.
11. Draai de waterkraan open.
12. Terwijl de CV-ketel zich met water vult, moet u de waterdruk in de gaten houden. Zodra deze een waarde tussen de 1.5 en 2 bar heeft bereikt, kunt u de bijvulkraan en de waterkraan weer dichtdraaien.
13. Sluit waterkraan als de waterdruk de 2 bar heeft bereikt.
14. Sluit de bijvulkraan van de CV-installatie. Laat de slang aan de bijvulkraan tot de installatie is ontlucht.
15. Bij het ontluchten van radiatoren is het van belang dat u altijd op het hoogste punt in huis begint en vervolgens naar beneden toe werkt. Dus als u een woning met meerdere verdiepingen hebt, begint u op de bovenste verdieping en gaat u vanaf daar alle radiatoren af.
16. Draai de radiatorkraan van de eerste radiator helemaal dicht.
17. Zoek het ventiel van de radiator en gebruik het ontluchtingssleuteltje om het ventieltje rustig open te draaien. Hou een doekje paraat.
18. Zodra u het ventiel opendraait hoort u de lucht uit de radiator vrijkomen. Op het moment dat er ook water uit begint te lopen, draait u het ventiel weer dicht.
19. Indien gewenst kunt u de radiatorkraan weer opendraaien.
20. Na ontluchten van alle radiatoren kan de waterdruk weer iets onder het vereiste niveau komen. Controleer de waterdruk van de CV-installatie die op de display van het bedieningspaneel staat aangegeven. Als de waterdruk lager is dan 0,8 bar, moet er nogmaals water worden bijgevuld.
21. Doe de stekker van de CV-ketel weer in het stopcontact.
1. Geef de CV-ketel een aantal minuten de tijd om het water door de leidingen te pompen.
2. Schroef de vulslang los.
3. Zet de kamerthermostaat weer op de gewenste stand.

Contact opnemen met HanVos Warmtetechniek:
Bij een goed-werkende verwarmingsinstallatie zou het voldoende moeten zijn om de CV-ketel 2 keer per jaar bij te vullen en te ontluchten om de juiste waterdruk te behouden. Moet u erg vaak water bijvullen, neemt u dan contact met ons op. U kunt het contactformulier invullen of ons even bellen op telefoonnummer 078 – 645 1351.

VENTILEREN – VOORKOM SCHIMMEL:
Ventileer uw woning 24 uur per dag. Is uw woning volledig geïsoleerd, ventileer dan alleen ’s avonds een aantal uur en ook een half uur na het douchen. Reinig uw ventilatieroosters elke 3 tot 6 maanden en laat de afzuigkap na het koken nog 1 uur aan staan.

VERZOEK OM REPARATIE:
Dien uw verzoek om reparatie schriftelijk in met behulp van het contactformulier. Hoe gedetailleerder de informatie is die u ons geeft, bij voorkeur vergezeld door foto’s, des te beter en sneller kunnen wij u helpen. Uiteraard houden wij u op de hoogte van de afhandeling van uw verzoek.